Adevarul este ca nu avem cum sa ignoram faptul ca traim intr-o lume extrem de dulce, dar, din pacate, cu siguranta, nu in sensul cel mai bun al cuvantului. Ne confruntam, practic, cu o colosala si tacuta dependenta de zahar rafinat, consecintele acesteia fiind afectarea grava a sanatatii pe termen mediu si lung. Din fericire, insa, stim astazi cu siguranta ca zaharul este o substanta foarte daunatoare si, prin urmare, din ce mari multi dintre noi incercam sa facem anumite schimbari ale stilului de viata in scopul de a ne proteja pe noi insine, dar si pe cei dragi.

A incerca sa cresti un copil sanatos in zilele noastre necesita, in primul rand, un control riguros si bine documentat al alimentatiei. Pentru ca in cazul in care li se lasa libertatea de a alege, ei sunt atrasi in mod natural de alimentele dulci, care sunt, astazi, pe de o parte, cu mult prea multe, iar pe de alta parte, prea puternic procesate si complet nenaturale.

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, nu mai putin de 27 de lingurite (135 grame) de zahar sunt consumate, in medie, in fiecare zi, de catre cei mai multi dintre noi. Asta inseamna ca din necesarul zilnic de aproximativ 2000 de kcalorii, 432 sunt asigurate de zaharul rafinat. Adica aproape 22% din totalul caloric zilnic. Enorm! In aceste conditii, cum putem avea pretentia de a creste o generatie de copii sanatosi, echilibrati si fericiti? Este practic imposibil.

In scopul de a proteja copiii de efectele devastatoare ale zaharului, este nevoie ca parintii sa fie dispusi sa implementeze anumite obiceiuri sanatoase si sa cunoasca, totodata, cateva strategii utile pentru ducerea la indeplinire a obiectivului. Iata, deci, care sunt sfaturile de care este bine sa tina cont parintii care doresc sa-si tina copiii cat mai departe de dulciurile care contin zahar rafinat:

1. Nu cumpara si nu tine in casa produse care contin zahar.

Este evident ca daca aceste produse exista in casa, indiferent de motivul care determina acest lucru, este cu mult mai dificil sa realizezi ceea ce ti-ai propus. Obisnuieste-te sa citesti toate etichetele inainte de a cumpara un produs si nu alege decat produse care sunt neindulcite sau care contin doar indulcitori naturali si nerafinati.

2. Fii un exemplu tu insuti.

Este dificil sa iti convingi copilul ca nu este bine sa manance produse pline de zahar daca tu le consumi. Efectiv, orice argument ai aduce nu poate fi cu adevarat convingator. Invata, asadar, sa fii un model pentru copil si, cu siguranta, amandoi veti avea de castigat de pe urma acestui fapt.

3. Colaboreaza cu ceilalti parinti.

Este posibil ca si parintii prietenilor copilului tau sau fie preocupati de acest subiect sau, daca nu, in cel mai rau caz, probabil ca acestia sunt deschisi sa afle mai multe despre pericolele pe care le prezinta consumul de zahar si, desigur, sa incerce si ei sa ia anumite masuri. Adu vorba, asadar, si cauta sa gasesti solutii impreuna cu ei pentru a limita consumul de zahar atunci cand cei mici isi petrec impreuna timpul in vizite sau cu alte ocazii.

4. Discuta despre regulile familiei cu privire la alimentatie inainte de a iesi undeva.

Este bine ca cei mici sa stie exact de ce in familia ta s-a hotarat sa se evite consumul de zahar, iar pentru a se intipari aceasta cerinta incearca sa explici de fiecare data, pe un ton bland, rabdator si cu argumente clare, de ce este bine sa respectati aceasta regula. De asemenea, foarte important este ca aceasta discutie sa aiba loc, de fiecare data, acasa si nu in public, de fata cu alte persoane.

5. Fii clar si ferm cu ceilalti membri ai familiei.

Acest lucru nu este, de cele mai multe ori, ceva foarte usor de realizat, dar, cu toate acestea, daca le explici membrilor familiei, cu hotarare si argumente, ca tii foarte mult la aceasta regula si ca faci acest lucru de dragul copilului tau, vor intelege si, cu siguranta, se vor conforma.

6. Hraneste copilul inainte de a pleca din casa.

Este foarte important ca, indiferent unde ar pleca, copilul sa fie hranit in mod corespunzator inainte de a iesi din casa. In felul acesta vei putea fi sigur ca a mancat o hrana sanatoasa, gustoasa si nutritiva; de asemenea, vei sti ca pret de cateva ore nu i se va face foame si nu va fi tentat sa manance alimente nesanatoase.

7. Asigura-te ca cel mic va avea in permanenta, in apropiere, snack-uri sanatoase.

Fie ca este la scoala, la joaca, la plimbare sau in oricare alt loc si fie ca esti alaturi de el sau nu, nu uita ca este foarte important sa aiba cu el cateva snack-uri gustoase si sanatoase. Astfel, nu va fi tentat de dulciurile nesanatoase din jur si nu va fi o greutate sa il tii departe de acestea.

Daca esti in cautarea unor gustari dulci extrem de satioasa si sanatoasa, pline de superalimente de cea mai buna calitate, neprocesate termic sau indulcite artificial, atunci nu trebuie sa ratezi batoanele raw-vegane de la Nakd.

Acestea au la baza doar ingrediente naturale, continand un mix de curmale, nuci si diferite fructe care aduc un aport deosebit de vitamine, minerale si fibre in dieta zilnica. In plus, produsele Nakd nu contin produse de origine animala, zahar, siropuri adaugate, gluten sau alti aditivi ascunsi si, in plus, nu sunt prelucrate termic, astfel pastrandu-se activi toti nutrientii, care iti vor asigura o gustare sanatoasa, super delicioasa si o adevarata sursa de energie intre mese sau la micul dejun. Batoanele raw vegane Nakd sunt excelente pentru adulti, pentru persoanele active, dar si pentru copii, care vor adora textura moale, croacanta si gustul dulce al acestor produse.

Produsele Nakd se pot achizitiona din Mega Image, Cărturești, Bebe Tei, Naturalia și magazinele de tip Plafar, sau online de pe AlimenteSpeciale.ro siUnicorn-Naturals.ro.

Cu speranta ca sugestiile noastre iti vor fi de un real folos, echipa Unicorn Naturals te invita sa urmaresti atat blogul nostru, cat si pagina de Facebook, unde vom face tot posibilul sa iti oferim cat mai multe informatii valoroase si utile.