Antioxidantii sunt anumiti compusi care protejeaza celulele impotriva daunelor cauzate de molecule potential daunatoare, cunoscute sub numele de radicali liberi. Atunci cand se acumuleaza radicalii liberi, acestia pot provoca o stare cunoscuta sub numele de stres oxidativ. Acest lucru ne poate afecta ADN-ul și alte structuri importante aflate la nivelul celulelor. Stresul oxidativ cronic poate creste riscul afectiunilor cronice, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2 si cancerul. Din fericire, consumul unei diete bogate in antioxidanti poate ajuta in combaterea stresul oxidativ si in reducerea riscul imbolnavirii. Iata care sunt alimentele cele mai bogate in antioxidanti:

1. Ciocolata neagra este extrem de bogata in antioxidanti, acest fapt datorandu-se continutului foarte mare de cacao. Antioxidantii din ciocolata neagra sunt asociati cu beneficii extraordinare, cum ar fi reducerea inflamatiei cronice si diminuarea riscului imbolnavirii de afectiuni cardiovasculare. Mai exact, antioxidantii din cacao si ciocolata neagra au ca efect ridicarea nivelului de colesterol “bun” (HDL) și prevenirea oxidarii colesterolului LDL, prevenind astfel inflamatia din vasele de sange.

2. Afinele sunt pline de nutrienți, continand inclusiv o mare cantitate de antioxidanti. Anumite studii sugereaza ca afinele contin mai multi antioxidanti decat orice alte fructe sau legume. Cercetatorii au demonstat ca antioxidantii din afine au capacitate de a incetini procesul de imbatranire si deteriorare a creierului survenit de obicei odata cu varsta, datorita capacitatii de a neutraliza radicalii liberi, reducerii inflamatiei si chiar schimbarii expresiei anumitor gene. De asemenea, antioxidantii din afine, in speciale antocianinele, au ca efect prevenirea bolilor cardiovasculare, diminuarea colesterolului LDL si a tensiunii arteriale.

3. Capsunile sunt, de asemenea, niste fructe extrem de bogate in antioxidanti, inclusiv in antocianinele aflate si in afine. Studiile au aratat ca antocianinele au capacitatea de a reduce colesterorul “rau” (LDL) si de a mari valoarea colesterolului “bun” (HDL) in cazul persoanelor cu boli cardiovasculare sau cu valori periculoase ale colesterolului.

4. Zmeura este, dupa unele cercetari, fructul cel mai bogat in nutrienti din lume. Studiile au aratat ca tipurile de antioxidanti continuti de zmeura au capacitatea de a diminua riscul imbolnavirii de cancer sau boli cardiovasculare. Intr-un studiu de laborator, s-a constatat ca antioxidantii si alte substante continute de zmeura au ucis 90% din celulele canceroase, de stomac, colon si san, din mostra supusa testarii. De asemenea, antocianina din zmeura are efect antiinflamatoriu si reduce stresul oxidativ.

5. Nucile pecan reprezinta o excelenta sursa de grasimi sanatoase si minerale, fiind, in plus, si o sursa bogata de antioxidanti. În plus, consumul de nuci pecan determina cresterea nivelului de antioxidanti in sange. Persoanele care consuma pecan experimenteaza o diminuare cu aproximativ o treime a nivelului de LDL oxidat intr-un interval cuprins intre 2 si 8 ore.

6. Anghinarea este o leguma delicioasa si bogata in nutrienti. Aceasta contine, fibre, vitamine, minerale si antioxidanti. Mai exact, anghinarea este in mod special bogata in antioxidantul numit acid clorogenic, despre care studiile spun ca ar putea reduce riscul imbolnavirii de anumite tipuri de cancer, de boli cardiovasculare si de diabet de tip 2. Prin fierbere continutul de antioxidanti se mareste de 8 ori, iar prin gatirea la aburi cu pana la 15 ori.

7. Goji sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti, printre care un tip de antioxidant unic, cunoscut sub numele de Lycium barbarum polysaccharides. Acest antioxidant a fost asociat de cercetari cu reducerea riscului imbolnavirii de afectiuni cardiovasculare si de cancer, precum si un efect de incetinire a procesului de imbatranire a pielii. De asemenea, consumul de goji conduce la cresterea nivelului de antioxidanti din sange.

8. Kale este un tip de leguma crucifera, inrudita cu broccoli si conopida. Kale este un dintre cele mai bogate legume din punct de vedere nutritional, fiind foarte bogata in calciu, in vitaminele A, K si C, dar si in antioxidanti, printre care si miraculoasa antocianina.

9. Varza rosie este bogata in vitaminele C, K si beta-caroten, dar si in antioxidanti, in special antocianine, care, de altfel, dau acestui tip de varza culoarea sa rosie. Asa cum am mai mentionat, antocianinele au un rol extrem de benefic in organism, avand proprietatea de a reduce inflamatiile si de a proteja organismul impotriva bolilor cardiovasculare si a catorva tipuri de cancer.

10. Sfecla rosie este o sursa buna de fibre, potasiu, fier, folat si antioxidanti. Tipul de antioxidanti pe care il contine in principal se numeste betalaine (aceasta da sfeclei culoare rosie). Anumite teste de laborator au aratat ca acest antioxidant poate micsora riscul de cancer de colon sau de tract digestiv.

Daca doresti sa beneficiezi de extraordinarele efecte ale antioxidantilor in orice anotimp, iti recomandam rulourile si talpitele Bear preparate din fructe proaspate, foarte bogate in antioxidanti. Bear reprezinta gama numarul 1 de snack-uri din fructe pentru copii din Marea Britanie, diferentiindu-se de alte produse de pe acelasi segment atat prin calitate, cat si prin gust. Produsele Bear sunt 100% naturale, nu contin zahar adaugat, conservanti sau aditivi, sunt foarte bogate in fibre, iar procesul de fabricare este minim, astfel pastrandu-se active toate proprietatile si vitaminele din fructe.

Bear prepara snack-urile intr-un mod simplu si traditional, printr-un proces de deshidratare la cuptor cu foc bland, folosind numai legume si fructe, in proportie de 100%, fara concentrati, agenti de coagulare sau alti aditivi. Temperatura din cuptoarele de deshidratare nu depaseste nicioadata 42°C, astfel pastrandu-se intacte toate calitatile fructelor si legumelor din compozitie.

Produsele se gasesc in Mega Image, Carrefour, DM, Carturesti, Inmedio, Bebe Tei, Naturalia si magazinele de tip Plafar, sau online, pe AlimenteSpeciale.ro si Unicorn-Naturals.ro.

Cu speranta ca sugestiile noastre iti vor fi de un real folos, echipa Unicorn Naturals te invita sa urmaresti atat blogul nostru, cat si pagina de Facebook, unde vom face tot posibilul sa iti oferim cat mai multe informatii valoroase si utile.