Cerealele se prezinta intr-o multitudine de forme, dimensiuni, culori, gusturi si texturi. Continand cantitati mari de vitamine din complexul B, minerale, fibre si carbohidrati, cerealele reprezinta un pachet destul de complex din punct de vedere nutritiv. Cerealele integrale sunt de preferat, acestea  avand in componenta taratele, endospermul si germenul, ce detin o mare parte din valoarea lor nutritiva.

Carbohidratii complecsi prezenti in cerealele integrale se metabolizeaza mai lent decat versiunile rafinate, permitand mentinerea nivelului de zahar din sange si tinand sub control poftele exagerate, precum si furnizarea treptata de energie, pe parcursul a mai multor ore. De asemenea, exista studii care sustin ca cerealele integrale reduc colesterolul "rau" (LDL), ajuta la obtinerea si mentinerea unei greutati sanatoase, precum si la prevenirea bolilor cardiovasculare si a riscului imbolnavirii de diabet de tip 2.

Iata care sunt cele mai iubite 10 cereale din lume:

1. Graul este, probabil, cea mai iubita si cunoscuta cereala din lume, pentru simplul fapt ca acesta reprezinta ingredientul principal al painii. Si, desigur, cu totii iubim painea, nu-i asa? Din punct de vedere nutritional, graul are in componenta carbohidrati, proteine, fibre, vitaminele B1, B2, B3, B6, B9, E, calciu, fosfor, magneziu, fier, zinc, sodiu si acizi grasi. Exista studii care asocieaza consumul de grau integral cu diminuarea riscului imbolnavirii de afectiuni cardiovasculare, de diabet zaharat de tip 2, de obezitate, dar si de unele forme de cancer. De asemenea, consumul de grau integral imbunatateste digestia si creste nivelul bacteriilor bune din colon.

2. Orezul este unul dintre alimentele foarte folosite si consumate in multe zone ale lumii. Caracteristic bucatariei asiatice, orezul este, de asemenea, raspandit si consumat in Europa, America si Africa, fiind apreciat atat pentru continutul nutritional, cat si pentru gustul iubit de foarte multa lume. Orezul contine proteine, carbohidrati, antioxidanti, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu, vitaminele B1, B9 (folat) si E. Printre beneficiile orezului integral se numara imbunatatirea digestiei, prevenirea acumularii kilogramelor in plus, rolul in protejarea aparatului cardiovascular, intarirea sistemului osos, prevenirea cancerului de san, a diabetului si a pietrelor la vezica biliara.

3. Desi in ultima vreme porumbul tinde a capata o reputatie mai rea, din cauza unor produse rafinate, cum ar fi siropul si uleiul de porumb, care sunt asociate cu anumite probleme de sanatate, in forma sa integrala porumbul ramane, cu siguranta, in mod incontestabil, un aliment nutritiv, sanatos si foarte iubit in multe zone ale lumii. Porumbul este bogat in carbohidrati complecsi, albumine, multe vitamine din complexul B, vitamina E si acizi grasi nesaturati. Consumul de porumb are ca efect protejarea organismului impotriva artritei, ajuta la procesul de reinnoire a celulelor, imbunatateste functionalitatea muschilor si a inimii (datorita potasiului) si scade nivelul colesterolului LDL, reducand astfel riscul de ateroscleroza si, implicit, de infarct.

4. Ovazul, care este in mod traditional foarte popular in anumite zone nordice, castiga pe zi ce trece, peste tot in lume, o popularitate pe deplin meritata, existand o rapida tendinta de inlocuire a altor cereale, lucru ce se intampla datorita calitatilor nutritive si chiar curative extraordinare. Ovazul reprezinta o buna sursa de carbohidrati “buni”, complecsi, continand, de asemenea, cantitati insemnate de proteine, grasimi si fibre. In plus, ovazul contine minerale (mangan, fosfor, magneziu, cupru, fier, zinc) si vitamine (B1, B5, B9). Ovazul are un continut nutritiv echilibrat prin continutul sau foarte apropiat de proportiile ideale dintre macronutrienti (70% carbohidrati, 15% proteine si 15% grasimi), 100 de grame de produs avand 389 de calorii. In consecinta, ovazul este considerat a fi unul dintre cerealele cele mai dense in nutrienti, fiind, conform multor specialisti in nutritie, alegerea ideala pentru un mic dejun sanatos.

5. Orzul este asemanator ca aspect cu graul, singura diferenta fiind culoarea mai deschisa. Gustul este intens si foarte placut. Din punct de vedere nutritional, despre orz se poate spune ca este bogat in carbohidrati, proteine, vitamina B6, diamina, niacina, riboflavina si folat (B9), mangan, seleniu, fosfor, cupru, magneziu, fier, zinc si potasiu. De asemenea, orzul este o sursa foarte importanta de fibre solubile si insolubile. In plus, orzul contine tocotrienol, un antioxidant care poate avea rolul de a micsora colesterolul LDL si de a diminua riscul aparitiei bolilor carovasculare.

Daca vrei ca familia ta sa beneficieze de toate aceste cereale, noi iti recomandam sa incerci multicerealele Bear Alfabet, acestea continand un mix din aceste 5 cereale, toate integrale. Astfel, cerealele Bear Alfabet contin grau integral, ovaz integral, porumb integral, orz integral si orez integral.

Ca indulcitor, produsele contin doar nectar din flori de cocos, care este unul dintre indulcitorii cei mai sanatosi, avand un continut de calciu dublu fata de lapte si un indice glicemic redus. De asemenea, sortimentul de cereale cu cacao mai contine si acest ingredient natural. In afara de acestea, Bear Alfabet nu contine niciun alt ingredient, iar acest lucru face din acest produs unul sanatos, pe care il recomandam cu toata increderea.

In toate cutiile vei gasi cartonase de colectie, in limba engleza. O modalitate simpla, amuzanta si instructiva de a invata limba engleza.

Produsele se gasesc in Mega Image, Carrefour, Carturesti, Bebe Tei, Naturalia si magazinele de tip Plafar, sau online, pe AlimenteSpeciale.ro și Unicorn-Naturals.ro.

Cu speranta ca sugestiile noastre iti vor fi de un real folos, echipa Unicorn Naturals te invita sa urmaresti atat blogul nostru, cat si pagina de Facebook, unde vom face tot posibilul sa iti oferim cat mai multe informatii valoroase si utile.