In urma cu cateva decenii, in lumea medicala occidentala a avut loc o schimbare de paradigma atat de radicala si de neinspirata incat a provocat o inrautatire substantiala a stari de sanatate a populatiei din multe tari ale lumii. Despre ce este vorba? Ei, bine, s-a hotarat ca grasimile saturate sunt daunatoare sanatatii, acestea fiind inlocuite, in marea majoritate a produselor din comert, cu zahar rafinat si cu uleiuri  vegetale din anumite seminte, puternic procesate.

Nu este acum momentul sa facem o dezbatere despre cat de benefice sau de daunatoare sanatatii sunt grasimile saturate, amintind doar ca in ultimii ani acestea au fost complet reabilitate, toate studiile importante realizate recent aratand ca aceste grasimi nu sunt responsabile nici de boli cardiovasculare, nici de diabet si nici de alte afectiuni grave. Pe de alta parte, zaharul si uleiurile vegetale cu care au fost acestea inlocuite s-au dovedit a fi extrem de toxice organismului. De altfel, despre zaharul rafinat, despre siropul de porumb sau despre alti indulcitori de acest gen am mai vorbit, pe larg, si in alte articole. Asa ca astazi ne vom concentra, in concordanta cu tema desprinsa si din titlu, pe diferentierea dintre grasimile sanatoase si cele daunatoare, facand referire in exclusivitate la lipidele de origine vegetala.

Asadar, sa incepem cu grasimile care ne imbolnavesc – uleiurile industriale din seminte (floarea soarelui, soia, rapita, porumb). De ce sunt acestea daunatoare? Cel mai important motiv este ca aceste uleiuri au un raport dezechilibrat intre acizii grasi de tip Omega 3 si cei de tip Omega 6. Mai exact, toate aceste uleiurile nu contin deloc sau contin cantitati infime de Omega 3, avand, in schimb, in componenta, cantitati uriase de Omega 6. Astfel, comparativ cu proportia perfecta in care aceste tipuri de acizi grasi ar trebui sa existe in dieta (1:1), s-a ajuns in zilele noastre la un dezechilibru urias, adica la un consum de 10 pana la 25 de ori mai mare a acizilor grasi de tip Omega 6. Care este consecinta acestui fapt? Pe scurt, efectul acestui dezechilibru este unul puternic inflamatoriu la nivelul organismului, printre afectiunile asociate enumerandu-se bolile cardiovasculare, diabetul de tip II, obezitatea, sindromul metabolic, sindromul intestinului iritabil, artrita reumatoida, astmul, cancerul, boli autoimune si tulburari psihiatrice.

De altfel, s-a constatat ca prin diminuarea raportului intre consumul de Omega 3 si Omega 6 au survenit imbunatatiri in ceea ce priveste starea de sanatate a bolnavilor de afectiuni cronice, degenerative. Un alt studiu a aratat ca prin inlocuirea uleiului de porumb cu cel de masline, obtinandu-se un raport de 4 la 1 intre Omega 6 si Omega 3, mortalitatea generala a scazut cu 70%. De asemenea, toate uleiurile de tip trans, hidrogenate sau partial hidrogenate (ex: margarina) sunt foarte daunatoare, acestea avand ca principal efect cresterea riscul de infarct si de atac cerebral (riscul de infarct a fost cu 50% mai mare pentru femeile participante la studiu care consumau cea mai multe cantitate de grasimi trans, fata de cele care evitau consumul acestora). Un alt studiu realizat de Harvard School of Public Health arata ca grasimile trans cresc si riscul de diabet, inlocuirea acestora cu grasimi polinesaturate reducand cu 40% riscul de diabet.

Pe de alta parte, exista uleiurile vegetale sanatoase, naturale (mononesaturate, polionesturate sau chiar saturate), cu care te sfatuim sa inlocuiesti, in totalitate, uleiurile bogate in Omega 6 si cele trans – este vorba de uleiul de masline extravirgin, de cel de avocado si de cel de nuca de cocos. De asemenea, o alta categorie de grasimi extrem de sanatoase o reprezinta toate tipurile de nuci si anumite seminte sanatoase (in, chia). Este foarte important de stiut ca mare parte a produselor din comert contin, datorita pretului scazut, din belsug, aceste tipuri de grasimi nesanatoase. Recomandarea noastra este sa citesti cu atentie fiecare eticheta si sa eviti consumul produselor procesate, care contin grasimi trans si grasimi bogate in Omega 6. De asemenea, evita sa gatesti sau sa consumi alimente care au fost gatite cu astfel de grasimi. In schimb, alege produse preparate cu uleiuri sanatoase sau bogate in ingrediente naturale, bogate in astfel de grasimi (nuci, seminte, avocado, masline).

De aceea, noi ne mandrim cu faptul ca produsele pe care le importam si le oferim pe piata din Romania NU contin niciun fel de grasimi nesanatoase, puternic procesate. Nici grasimi hidrogenate, nici grasimi bogate în Omega 6 si sarace in Omega 3. Mai mult decat atat, ele sunt 100% naturale, necontinand nici un fel de chimicale sau de zahar rafinat. Te invitam, astfel, sa vizitezi site-ul Unicorn Naturals, acolo unde vei putea descoperi toate produsele sanatoase si delicioase pe care ti le oferim, precum si magazinele de unde le poti achizitiona.

In mod deosebit, atunci cand vine vorba de grasimi sanatoase, recomandam sortimentele de lapte vegetal Rude Health din nuca de cocos, din caju, din nuci tigru sau din alune de padure, 4 surse exceptionale de grasimi sanatoase, de cea mai buna calitate.  Produsele Rude Health se remarca printr-o savoare minunata si foarte apreciata, dovada fiind si medalia de aur castigata in anul 2013, pentru gustul deosebit, la prestigiosul concurs Great Taste Awards din Marea Britanie. In plus, produsele sunt 100% naturale, contin doar ingrediente organice, sunt preparate cu apa de izvor si nu contin agenti de ingrosare, aditivi, zahar adaugat, organisme modificate genetic sau gluten.

Laptele vegetal Rude Health se gaseste pe rafturile magazinelor Mega Image, Naturalia si in magazinele de tip plafar, precum si online, pe AlimenteSpeciale.ro si Unicorn-Naturals.ro.

Cu speranta ca sugestiile noastre iti vor fi de un real folos, echipa Unicorn Naturals te invita sa urmaresti atat blogul nostru, cat si pagina de Facebook, unde vom face tot posibilul sa iti oferim cat mai multe informatii valoroase si utile.