Fructele sunt, cu siguranta, unul dintre darurile cele mai de pret pe care ni le ofera natura. Cu toate acestea, multi dintre noi nu le pretuim, din pacate, la adevarata lor valoare. Fie ca ne este frica de continutul de zahar, fie ca nu am fost obișnuiti sa le consumam frecvent, ajungem ca de cele mai multe ori sa le evitam sau sa nu includem in alimentatia noastra zilnica. In realitate, continutul de fructoza nu este un motiv pentru a le exclude din dieta sau a le privi cu prudenta, pentru simplul motiv ca fructele contin mari cantitati de fibre care incetinesc și temporizeaza absobtia zaharului, evitandu-se, astfel, creșterea glicemiei și a secretiei de insulina peste limitele normale.

In plus, exista motive foarte temeinice pentru a consuma zilnic fructe. Acestea contin vitamine, minerale, fibre și carbohidrati, dar și proteine și, cateodata, grasimi. De asemenea, fructele contin antioxidanti, care au ca rol neutralizarea radicalilor liberi, intarirea sistemului imunitar și prevenirea cancerului. Fructele sunt și o extraordinara sursa de hidratare, cea mai buna dintre toate, de altfel. Acestea contin cea mai pura apa, avand, in plus, și rol de a echilibra balanta electrolitica. Fibrele continute contribuie la imbunatatirea digestiei și la prevenirea constipatiei. Vitaminele și mineralele pe care le contin fructele au rol de a intari sistemul osos, de a mentine sanatatea danturii, a parului și a pielii, de a regla tensiunea arteriala și nivelul colesterolului.

Deși toate fructele au un continut nutritional care le recomanda ca alimente folositoare sanatatii, nu toate se plaseaza pe același nivel in ceea ce privește valoarea și beneficiile acestora. De aceea, pentru a ști exact pe care dintre ele este indicat sa le consumam mai des, vom trece in revista, pe scurt, cele mai sanatoase 10 fructe din lume. Iata care sunt acestea:

1. Zmeura, cel mai sanatos fruct din lume, reprezinta o sursa remarcabila de antioxidanti, continand flavonoizi, antocianine, elagitanine (cum ar fi acidul elagic), cianidine și pelargonidine. Zmeura este o excelenta sursa de vitamina C, mangan și fibre dietetice. Aceasta reprezinta o sursa foarte importanta de cupru, dar și de vitamina K, acid pantotenic, biotina, vitamina E, magneziu, acid folic, acizi grași omega 3 și potasiu.

2. Afinele sunt o alta excelenta sursa de antioxidanti. De fapt, continutul lor antioxidant este cel mai mare dintre fructele frecvent consumate. Iar acest lucru este cu atat mai important cu cat studiile au aratat ca antioxidantii reduc riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Antioxidantii au, de asemenea, efecte pozitive asupra sistemului imunitar. In plus, antioxidantii pot avea un efect protector asupra creierului. Afinele reprezinta și o sursa excelenta de fibre dietetice, vitamine (C și K) și mangan.

3. Capșunile sunt foarte bogate nutritiv, avand un continut ridicat de vitamine și minerale. Fructul are un indice glicemic foarte scazut, facandu-l ideal pentru cei care se ingrijesc de propria greutate corporala și pentru diabetici. Continutul ridicat de antioxidanti poate reduce riscul bolilor cronice și pot ajuta la prevenirea cancerului. Capșunile sunt foarte bogate in vitamina C, mangan, folat și potasiu.

4. Probabil cel mai popular fruct din lume, marul, este incredibil de hranitor, datorita continutului mare de fibre, de vitamine (A, C, K și B) sau de potasiu. Studiile efectuate au demonstrat ca antioxidantii din mere sunt benefici pentru sistemul cardiovascular și pot reduce, de asemenea, riscul unor boli diferite. Cercetarile au constatat, de asemenea, ca antioxidantii din mar au ca efect creșterea densitatii osoase. Un alt beneficiu pentru sanatate este continutul de pectina. Aceasta este o fibra prebiotica care hranește bacteriile bune din intestine, care ajuta la imbunatatirea digestiei și a sanatatii metabolice.

5. Mango este o sursa excelenta de vitamina C. Acesta contine, de asemenea, fibre solubile, care sunt foarte benefice pentru sanatate. In plus, mango are proprietati puternic antioxidante și antiinflamatorii, care pot contribui la reducerea riscului de imbolnavire. Anumite studii realizate pe animale au aratat ca anumiti compuși continuti de mango s-au dovedit a proteja impotriva diabetului.

6. Lamaile sunt un fruct foarte sanatos, cunoscut pentru continutul ridicat de vitamina C. Acestea pot fi deosebit de utile in mentinerea și imbunatatirea sanatatii inimii, datorita potentialului lor de a scadea nivelul lipidelor din sange și tensiunea arteriala. Pe baza rezultatelor unor studii, oamenii de știinta au constatat, de asemenea, ca anumite substante continute de lamai pot preveni acumularea de kilograme in plus. In plus, alte studii au aratat ca acidul citric din lamaie are capacitatea de a trata pietrele la rinichi.

7. Avocado difera de cele mai multe fructe datorita continutului sau. Cele mai multe fructe au continut ridicat de carbohidrati, in timp ce avocado este scazut in glucide și bogat in grasimi sanatoase. Aceasta grasime este in cea mai mare parte acidul oleic, o grasime mononesaturata care a fost asociata cu un nivel redus al inflamatiilor și cu o sanatate optima a inimii. In afara de aceasta grasime sanatoasa, avocado contine, de asemenea, potasiu, magneziu și fibre. Un aport adecvat al acestor minerale este asociat cu scaderea tensiunii arteriale și, in consecinta, cu un risc redus de accident vascular cerebral.

8. Kiwi este o sursa buna de vitamina C, fibre dietetice și vitamine (B5, E și folat). De asemenea, contine o cantitate semnificativa de potasiu, dar și alte minerale in cantitati moderate. Antioxidantii continuti in acest fruct protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi, atenueaza simptomele astmului, au efect anti-cancerigen, mentin sanatatea inimii, pot imbunatatii starea de sanatate a diabeticilor și pot incetini imbatranirea.

9. Portocala este un fruct pe cat de popular, pe atat de sanatos. Doar prin consumul unei singure portocale se asigura 130% din necesarul zilnic de vitamina C și 250 de miligrame de potasiu. Portocalele sunt, de asemenea, bogate in flavonoide, care au proprietati antiinflamatorii și efecte antioxidante puternice. Conform unui studiu, consumul regulat de portocale poate reduce riscul de accident vascular cerebral la femei.

10. Ananasul este unul dintre cele mai apreciate fructe tropicale. O portie de ananas (o cana) asigura 131% din doza zilnica de referinta pentru vitamina C și 76% pentru mangan. Ananasul contine, de asemenea, bromelaina, un amestec de enzime cunoscute pentru proprietatile sale antiinflamatorii și anticancerigene.

Vrei sa te bucuri atat de gustul minunat al fructelor proaspete, cat și de beneficiile celor mai sanatoase dintre ele? Vrei ca și copilul tau sa beneficieze de aceste comori ale naturi, dar intr-o forma cu mult mai interesanta și mai atractiva? Noi iti recomandam talpitele Bear – snack-uri 100% naturale și raw vegane, acestea continand doar fructe (capșuni și mere, zmeura și afine sau mango și capșuni) deshidratate la maximum 42 de grade și absolut nimic altceva  (fara zahar adaugat, coloranti, concentrate sau sulfiti). Acestea sunt ideale pentru copiii de peste 12 luni.  Produsele Bear se gasesc in Mega Image, Carrefour, DM, Carturești, Inmedio, Bebe Tei, Naturalia și magazinele de tip Plafar sau online, pe www.AlimenteSpeciale.ro și www.Unicorn-Naturals.ro.

De asemenea, iti recomandam sa incerci și snack-urile 100% naturale și raw vegane Urban Fruit. Acestea contin doar fructe delicioase, culese la deplina lor maturitate și apoi uscate ușor la foc bland, astfel incat acestea iși pastreaza atat nutrientii, cat și gustul natural și delicios. Fara zahar, uleiuri, sulfiti, concentrate sau alti aditivi. Produsele Urban Fruit se gasesc in Mega Image Concept Store, Carturești, Bebe Tei și magazinele tip Plafar sau online, pe www.AlimenteSpeciale.ro și www.Unicorn-Naturals.ro.

Cu speranta ca sugestiile noastre iti vor fi de un real folos, echipa Unicorn Naturals te invita sa urmaresti atat blogul nostru, cat si pagina de Facebook, unde vom face tot posibilul sa iti oferim cat mai multe informatii valoroase si utile.